Model Corolla od Toyoty se během posledních dvou let prakticky vytratil z povědomí českých zákazníků. Hlavní roli v tomto segmentu sehrál totiž Auris, který měl v Evropě velkou podporu automobilky. Nyní však přichází nová, dvanáctá generace Toyoty Corolly, která má navázat na skvělou pověst této modelové řady. Testovali jsme variantu kombi s hybridním pohonem.
Poslední dvě generace modelu Corolla se v Evropě prodávaly pouze jako sedan nebo malé MPV. Hlavním prodejním trhákem v rámci pětidveřového hatchbacku měl být Auris, jenž nahradil oblíbený model Toyota Corolla. Nyní se však automobilka opět vrací s názvem Corolla a to jak u hatchbacku, tak praktické varianty kombi. Tyto vozy navíc doplňuje i čtyřdveřový sedan. Zajímavostí je, že právě sedan dostal odlišné přední světlomety, jinou kapotu a přední nárazník. Testovaná varianta kombi s délkou 4653 milimetrů má navíc shodný rozvor se sedanem. Jeho délka činí 2700 milimetrů. Hatchback má pak zkrácený rozvor na 2640 mm.
Novinka využívá platformy GA-C, na které byl rovněž postaven třeba Prius nebo C-HR. V porovnání s předchozí generací má výrazně vyšší tuhost a to díky vysokopevnostní oceli a za tepla speciálně tvarovaných plechů. Zajímavostí této modelové řady je rovněž fakt, že se všechny varianty obejdou bez dieselového pohonu. Úsporné vlastnosti má poskytnout již tradičně hybridní varianta, kterou jsme podrobili našemu redakčnímu testu.
Už na první pohled je jasné, že doby, kdy Toyota vyráběla konzervativně ztvárněné vozy, jsou pryč. Testovaný kombík se chlubí sportovní siluetou s moderními rysy. Světlomety doslova srší dynamickým potenciálem a rozměrná mřížka chladiče s chromovou linkou jen potvrzuje nezaměnitelný styl. Dobrou zprávou je fakt, že LED světlomety jsou součástí standardní výbavy všech verzí Corolly.
Auto je na první pohled nižší a poměrně výrazně rozkročené. Skvěle mu to sluší zejména v námi zkoušené dvoubarevné variantě, která je součástí výbavy Selection. Při pohledu z boku vyniknou sportovní proporce karosérie, s čímž skvěle korespondují postupně se zužující linie bočních oken. Futuristický vzhled si rozumí s dynamickým šarmem testovaného kombi a rázem z něj dělá jeden z nejhezčích automobilů segmentu.
Po usednutí do vozu zaujme originální interiér bez výrazných designových výstřelků. Toyota šla cestou moderní přístrojové desky bez velikých displejů. Na předních sedadlech se sedí překvapivě nízko a sportovní dojem navozuje i jejich výrazné boční vedení. Za zmínku rovněž stojí do sedadel částečně integrované opěrky hlavy cestujících. Potěší také příjemné kožené čalounění umělou kůží, která se velice podobá kůži pravé.
Přístrojový panel skrývá základní analogové přístroje, avšak nechybí ani teploměr chladicí kapaliny. Přestože rychloměr využívá moderní TFT displej, důraz na mechanické prvky přístrojové desky je v perfektní symbióze ať už s nízkým posezem nebo dynamicky pojatým exteriérem. Multimediální systém Toyota Touch 2 s osmipalcovým displejem je standardem u vyšších výbav tohoto modelu. Dotykový displej funguje na jedničku a posádce poskytuje veškeré důležité informace.
Všechny ovladače na přístrojové desce jsou optimálně umístěné a ovládání je velice intuitivní. Pochvalu zaslouží dostatečný prostor v podélném a příčném směru a to nejen na předních sedadlech. Výhradu máme proti nedostatku místa v oblasti hlavy vzadu. Je to dáno svažující se střechou karosérie.
Zavazadlový prostor testované hybridní verze nabízí v základu objem 581 l. Varianta s ryze benzinovým motorem však dokáže nabídnout prostor až pro 596 litrů nákladu. Variabilitu zavazadelníku zvyšuje ve dvou úrovních polohovatelná podlaha a v neposlední řadě také asymetricky sklopitelná opěradla zadních sedadel. Potěší i elektromechanicky otevíratelné páté dveře.
Námi testovaný vůz byl vybaven nejsilnějším pohonným ústrojím pro modelovou řadu Corolla. Jedná se o hybridní pohon 2.0 Hybrid kombinující benzinový dvoulitr s elektromotorem. Spalovací čtyřválec využívá například i koncernový Lexusu UX, což je bezesporu záruka kvalitních jízdních vlastností. K dispozici je ještě slabší hybridní provedení 1.8 Hybrid. Oproti němu je testovaná specifikace pochopitelně výkonnější. Tomu odpovídá i fakt, že má zkrácený stálý převod převodovky e-CVT, která nabízí šest virtuálních stupňů.
Nejvyšší výkon benzinového dvoulitru činí 112 kW při 6000 ot/min. Maximální točivý moment 190 Nm pak vrcholí v rozmezí 4400 – 5200 ot/min. V kombinaci s elektromotorem dosahuje celkový přepočtený výkon hybridního systému 135 kW oproti 90 kW u slabší verze vybavené osmnáctistovkou.
Rozdíl mezi oběma hybridy je rovněž v baterii, která se nachází pod zadní řadou sedadel. Testovaný dvoulitr využívá technologii nikl-metal hybrid s napětím 216 voltů, obdobně jako osmnáctistovka ve variantě sedan. Hatchback a Touring pak používají lithium-iontové baterie.
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid má dostatečnou dynamiku a sympatický jízdní projev. Ve vyšších otáčkách motor příjemně zatahuje a to v širokém rozsahu. To připomíná staré motory, jejichž výkon gradoval ve vysokých otáčkách. U hybridního modelu je to nevídané. Tyto vlastnosti navíc skvěle korespondují se sportovním šarmem vozu. Bravo!
I přes relativně dynamicky laděné jízdní atributy se novinka rozhodně nebrání úsporné jízdě. Vždyť ta by měla být hlavním posláním hybridních modelů. V kombinovaném režimu nám palubní počítač ukazoval spotřebu 5,8 l/100 km a ve městě jsme dokonce jezdili se spotřebou kolem pětilitrové hranice. Dálniční jízda rychlostí 130 km/h pak znamená apetit kolem 7,5 l na sto kilometrů. S ohledem na relativně menší objem palivové nádrže (43 l) však nelze počítat s velkým dojezdem bez tankování.
Již při prvním průjezdu zatáčky s novou generací Toyoty si všímáme relativně strmého řízení. Karosérie se navíc prakticky nenakloní a auto se drží stopy i při opravdu razantní jízdě. Vůz navíc zůstává dlouhou dobu neutrální. Po nedotáčivosti tedy ani památky. Svůj podíl na tom má zejména optimálně rozložené těžiště a to díky zástavbě baterií pod zadními sedadly hybridní verze. Pochvalu samozřejmě zaslouží i vlastní podvozek.
Vpředu Toyota zvolila osvědčené zavěšení McPherson a o stabilitu zadních kol se pak stará víceprvková náprava. Auto dobře funguje i na nerovném povrchu, který ho jen tak nevyvede z míry. I přes skvělou stabilitu nabízí zároveň solidní míru komfortu. Řízení příliš zpětné vazby nenabízí, ale pocitově přesně reaguje na sebemenší pohyb volantem.
Výhradu máme snad jen proti brzdám, které se relativně obtížně dávkují. Při lehkém sešlápnutí brzdového pedálu má totiž zpomalování na starost funkce rekuperace elektrické energie prostřednictvím generátoru, aby docházelo k nabíjení baterie. Až výraznější tlak na brzdový pedál aktivuje vlastní brzdový okruh a tento přechod je prostě znát. Jinak jsou však brzdy účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění.
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid je rodinným vozem s klasickou koncepcí, který je radost řídit. Ačkoliv má úsporný hybridní pohon, její podvozek dobře zvládá i rychlou jízdu a benzinový dvoulitr si libuje v otáčkách. Atraktivní design karosérie se negativně podepsal snad jen na nedostatku místa v oblasti hlavy na zadních sedadlech. Praktické vlastnosti však výrazně zlepšuje zavazadelník se skvěle využitelným prostorem.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Toyota |
Model: | Corolla Touring Sports |
Karosérie: | Kombi |
Motor: | 2.0 Hybrid |
Palivo: | hybrid |
Rok výroby: | 2019 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Atmosferický zážehový + elektromotor |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1987 ccm |
Nejvyšší výkon: | 112 / 6000, přepočtený výkon soustavy 135 / - [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 190 / 4400 - 5200 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 180 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 8,1 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 4,0 / 3,6 / 3,9 l |
Velikost zav. prostoru: | 581 l |
Objem nádrže: | 43 l |
Pohotovostní hmotnost: | 1415 Kg |
Nosnost: | 495 Kg |
Základní cena: | 514 900 Kč (1.2 Turbo, Active) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 684 900 Kč (2.0 Hybrid, Comfort) |