Velmi dobře prodávaný Renault Kadjar se před časem dočkal faceliftu. Modernizace přinesla nejen designové změny, ale také nové motory. Jak jezdí oblíbené SUV s nejvýkonnější benzinovou třináctistovkou a automatickou převodovkou EDC?
Hlavní změnou exteriéru jsou zejména nové svítilny s LED diodami pro denní svícení. Auto rovněž dostalo inovovanou masku chladiče a nově tvarovaný přední nárazník. Vzadu pak zaujmou nové sdružené světlomety s LED technologií. Přepracovaný je i zadní nárazník s falešnými koncovky výfuku, které jsou však poměrně snadno odhalitelné.
Celkově oceňujeme elegantní ztvárnění karosérie s nádechem dynamiky. Svůj podíl na tom mají i výstupky na kapotě, na které navazuje dvojice A-sloupků. Palec nahoru zaslouží také nový design litých kol. I tak to ale Renault Kadjar nebude mít na trhu lehké. Segment středně velkých SUV totiž doslova praská ve švech. Znát je především ofenziva ze strany koncernu VW. Za zmínku stojí například konzervativně pojatá Škoda Karoq s moderní technikou a velmi kvalitním zpracováním. Pojďme se ale podívat do interiéru testovaného vozu.
Uvnitř vozu okamžitě zaujme nový displej infotainmentu R-link 2 včetně ovládacího panelu klimatizace. Ten byl moderně integrován do středového panelu, což působí velice moderním dojmem. V zorném poli řidiče se nachází centrální displej, na kterém si můžete vybrat několik možností zobrazení otáčkoměru a rychloměru. Chyběl nám snad jen ukazatel teploty oleje.
Líbila se nám sedadla a to díky optimální tuhosti a dostatečnému bočnímu vedení. Ocenili jsme nastavitelnou délku sedáku, který tak perfektně podpírá stehna cestujících na předních sedadlech. Postrádali jsme snad jen možnost nastavení sklonu sedáku. Zvláštně umístěná tlačítka vyhřívání sedadel jsme však museli chvíli hledat. Nacházejí se totiž na přední straně loketní opěrky.
Vpředu není místa na rozdávání, za což může poměrně robustní přístrojová deska a dveřní výplně (včetně madla). Komfortu je ale dostatek. Vzadu je to s místem podobné, avšak i zde se sedí velmi pohodlně. Zavazadelník nabízí solidní objem 472 litrů. Ten je sice poměrně mělký, může se ale pochlubit dvojitým dnem. I díky němu lze po sklopení opěradel zadních sedadel vytvořit zcela rovnou plochu, která usnadňuje manipulaci s rozměrným nákladem. Zajímavé je, že oproti konkurenci nabízí zavazadlový prostor slušnou šířku. Celkově je tedy velice dobře využitelný.
Velký zájem lze pochopitelně očekávat především od benzinového čtyřválce 1.3 TCe. Ten nahradil pohonnou jednotku 1.2 TCe a vyrábí se ve dvou výkonových variantách (103 kW a 117 kW). My jsme testovali silnější provedení s nejvyšším výkonem 117 kW při 5500 ot/min. Největší točivý moment 260 N.m pak vrcholí již při 1750 ot/min.
V porovnání s předchozím motorem 1.2 se testovaný čtyřválec chlubí celou řadou změn. Asi tou nejzásadnější je kromě zvětšení objemu pohonné jednotky především použití chlazených svodů výfuku na hlavě motoru. Díky tomu se motor rychleji zahřívá na provozní teplotu v porovnání s přechozím čtyřválcem 1.2. To má samozřejmě pozitivní vliv nejen na emise, ale také spotřebu pohonných hmot. Motor také dostal elektromechanicky ovládanou klapku obtoku turbodmychadla omezující jeho maximální otáčky. Tím dochází k regulaci plnícího tlaku.
Po nastartování se projevuje velice kultivovaným chodem. Při jízdě se vytáčí s lehkostí a rychle reaguje na jakýkoliv pohyb plynového pedálu. K tomu všemu navíc přidává příjemný akustický projev. Kadjar poskytuje slušnou dynamiku prakticky v jakémkoliv jízdním režimu a jako ryba ve vodě se cítí i při rychlém dálničním tempu. Bezesporu se jedná o jeden z nejlepších motorů své třídy.
Námi testovaný vůz byl vybaven dvouspojkovým sedmistupňovým automatem EDC. Převodovka se ovládá klasickým ovladačem, zamrzí jen absence pádel pod volantem pro manuální mód. Automat řadí intuitivně a relativně rychle. Ocenili bychom snad jen plynulejší rozjezdy. Potěší naopak relativně dlouhý sedmý převodový stupeň, který se hodí pro komfortní a úsporné cestování. Při rychlosti 130 km/h točí motor příjemných 2650 ot/min.
A jak je na tom Renault Kadjar TCe 160 EDC se spotřebou pohonných hmot? V kombinovaném režimu jsme jezdili kolem 7,0 l/100 km. Při snaze o úspornou jízdu se spotřeba pohybovala lehce nad šestilitrovou hranicí. Ve městě pak počítejte s osmilitrovým průměrem. Přestože jsme výrobcem uvedených hodnot nedosáhli, považujeme naměřenou spotřebu paliva zkoušeného SUV za příznivou.
I když se podvozek Renaultu Kadjar chlubí velice slušnou světlou výškou, do terénu se s ním příliš vydávat nemůžete. Tedy alespoň ne s testovanou motorizací TCe 160. Všechny benzinové varianty totiž mají poháněnou pouze přední nápravu. Pokud tedy máte terénní ambice, měli byste sáhnout po vznětovém motoru 1.5 Blue dCi 150 a pohonu všech kol.
Odpružení bylo naladěno spíše na tužší notu. Příliš komfortu tedy při jízdě zejména po rozbitých cestách očekávat nelze. Na druhou stranu tento atribut samozřejmě nahrává solidní stabilitě. Karosérie se výrazně nenaklání a typická nedotáčivost přichází relativně pozdě. Vůz se i při dynamické jízdě snaží držet silnice jako přibitý a působí tak poměrně agilním dojmem. Snad jen odhlučnění podvozku a motorového prostoru by mohlo být lepší.
Renault Kadjar lze pořídit s motorem TCe 160 a sedmistupňovým automatem EDC pouze v nejvyšší výbavě Intens. Ta nabízí bohatou standardní výbavu za zajímavou pořizovací cenu. V rámci akční nabídky včetně výkupu starého vozu a financování totiž zaplatíte za testovaný model bezmála 562 tisíc korun. A to je atraktivní nabídka za originální SUV se skvěle využitelným zavazadlovým prostorem a povedeným motorem.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Renault |
Model: | Kadjar |
Karosérie: | SUV |
Motor: | TCe 160 GPF EDC |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2019 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný zážehový |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1332 ccm |
Nejvyšší výkon: | 117 / 5500 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 260 / 1750 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 210 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 9,3 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 7,0 / 4,9 / 5,8 l |
Velikost zav. prostoru: | 472 l |
Objem nádrže: | 55 l |
Pohotovostní hmotnost: | 1362 Kg |
Nosnost: | 447 Kg |
Základní cena: | 539 900 Kč (ZEN, TCe 140 GPF) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 666 900 Kč (INTENS, TCe 160 GPF EDC) |