Renault Talisman Grandtour Blue dCi 200 EDC – vše pro rodinu

Testy
24.09.2019

F T G

Renault Talisman Grandtour Blue dCi 200 EDC – vše pro rodinu

Není úplně běžné, aby v době přísných emisních norem nahradil šestnáctistovku motor s větším objemem. Tato změna se odehrála u Renaultu Talisman, který dostal nový naftový dvoulitr Blue dCi 200 s automatickou převodovkou. Jak se s ním jezdí, jsme zjišťovali v rámci našeho redakčního testu praktické varianty Grandtour.

Renault Talisman Grandtour je nástupcem modelu Laguna Combi, který řadu let reprezentoval úspěšného zástupce střední třídy. Navzdory rostoucímu zájmu o automobily kategorie SUV přinesl Talisman Grandtour ještě větší zavazadelník a opravdu komfortní interiér.

Automobil má elegantní karosérii a z každého úhlu pohledu z něj vyzařuje nenucená dynamika a mohutnost. Karosérie s výrazným aerodynamickým tvarem budí respekt, stejně jako přední část s velkým logem značky. Efektní dojem dělá i svažující se zadní část auta, která opticky poměrně výrazně prodlužuje karosérii. Vůz tak působí robustněji, než je tomu ve skutečnosti.

Zakřivený dlouhý pás LED diod ve tvaru hokejky dodávají Talismanu Grandtour neobyčejné charisma, přestože na někoho mohou působit až příliš samoúčelně. Pochvalu si však zaslouží fakt, že s tímto denním svícením perfektně korespondují výrazně protažené zadní svítilny. Přední světlomety LED Pure Vision zaslouží pochvalu za perfektní funkčnost. Renault je nabízí v základu již od druhé výbavy Intens a každý světlomet se skládá z pěti světelných diod vyzařující světlo přes asymetricky dělenou čočku.

Výbava Intens poskytuje posádce solidní komfort. Příjemná je kombinace látkového čalounění s koženkou v černé barvě. V základní výbavě nechybí ani elektricky nastavitelná bederní opěrka s masážní funkcí. Za zmínku stojí i perfektní ambientní osvětlení, jehož odstín a intenzitu lze variabilně měnit. V Renaultu si nikdy nepotrpěli na nějakou přeplácanost nebo složitost, a tak ani v tomto modelu nenajdete nic navíc. Přesto kabina není strohá. Jednoduché vybavení navíc vyvažuje kvalita použitých materiálů, které dovedně navozují pocit komfortu.

Líbila se nám také příjemná povrchová úprava plastových panelů v horní části palubní desky nebo pěkně slícované dekory. Dojem trochu kazí snad jen některé tvrdší plasty na méně viditelných místech. Renault ale vše kompenzuje funkčností. Třeba odhlučnění v kabině je špičkové a je znát, že si na něm dali konstruktéři hodně záležet.

Hlavním prvkem přístrojové desky je rozměrný dotykový displej systému R-Link 2. Řidič si může individuálně nastavit několik atributů a to pomocí rozhraní Multi-Sense. Systém se ovládá pomocí ovladače na středovém tunelu nebo přímo na dotykovém displeji. K dispozici jsou režimy Neutral, Comfort, Sport, Eco či Perso. Posledně zmiňovaný režim se zaměřuje na individuální nastavení jednotlivých vlastností. Zamrzí snad jen fakt, že při každém vypnutí motoru a opětovném nastartování se systém automaticky nastaví na režim Neutral.

Potěší také dostatečně dimenzovaný prostor pro řidiče a spolujezdce, kteří mají dostatek místa nejen v příčném ale i podélném směru. Snad jen v oblasti hlavy nezbylo příliš prostoru. To platí zejména na zadních sedadlech, za což může zmiňovaná aerodynamicky skosená střecha. Základní objem zavazadelníku činí 572 litrů, včetně prostoru pod vyjímatelným dnem. To nezní sice kdovíjak optimisticky, ale jeho kouzlo spočívá hlavně v perfektní využitelnosti. Kufr má totiž pravidelný tvar a také velký vstupní otvor.

Zavazadla do tohoto kombi tedy naskládáte velice efektivně a v neposlední řadě také pohodlně. Nakládací hrana se nachází v optimální výšce a navazuje na ní dno v jedné rovině. Líbí se nám i kvalitní čalounění uvnitř zavazadelníku. To všechno jsou přednosti, které oceníte při denním použití vozu, které nemá s porovnáváním papírových hodnot uváděných jednotlivými výrobci příliš společného.

Novinka pod kapotou

Nové emisní limity znamenaly významnou úpravu nabídky motorizací u Renaultu. Testovaný dvoulitrový čtyřválec nyní představuje vrchol mezi turbodiesely tohoto výrobce a nahradil tak vznětové šestnáctistovky. K dispozici jsou dvě výkonové varianty, slabší má 118 kW a silnější 147 kW. My jsme testovali silnější variantu s největším točivým momentem 400 N.m při 1750 ot/min. Jedinou možnou volbou pro tuto motorizaci je spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC. A jaké jsou dojmy z jízdy?

Dynamika je dle našeho očekávání na velmi slušné úrovni. Auto má dostatek výkonu prakticky při jakékoli rychlosti a solidní pružné zrychlení přichází i s plně naloženým vozem. Předjížděcí manévry jsou tak otázkou okamžiku. Motor slušně zatahuje již od hranice 1800 ot/min a dobře táhne do nějakých 4000 ot/min. Překvapí i kultivovaný projev, který je v kombinaci s velmi dobrým odhlučněním interiéru zárukou příjemného cestování.  

Automatická převodovka má trochu váhavý projev při rozjezdech, což částečně narušuje plynulost a to zejména při popojíždění v zácpách. S motorem si ale rozumí a řadí velice rychle a intuitivně. Přestože nám chyběly pádla pod volantem pro manuální mód, chválíme způsob řazení pohybem samotného voliče. Směrem dopředu totiž podřazujete a vzad řadíte výše. A to je přesně v souladu s působícím přetížením.

Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybovala kolem šestilitrové hranice.  Při snaze o úspornou jízdu však není problém srazit apetit motoru k hodnotě 5.0 l/100 km. Při rychlostí 130 km/h točí motor 2200 ot/min a spotřebuje kolem 6,8 l/100 km. Ve městě pak počítejte se spotřebou 7 l na sto kilometrů. Zamrzí snad jen menší objem palivové nádrže 51 resp. 47 litrů a to v závislosti na tom, zda je vůz vybaven řiditelnou zadní nápravou. O co se jedná?

4 Control – všechny čtyři pod kontrolou

Námi testovaný Renault s výbavou Intens se chlubil příplatkovým paketem Pack 4Control, za který zájemce zaplatí 40 tisíc korun. Součástí tohoto moderního prvku je nejen řiditelná zadní náprava, ale také adaptivní tlumiče. Ty zaručují v kombinaci s osmnáctipalcovými koly perfektní stabilitu a obstojný komfort. Na stranu druhou však má podvozek co dělat, aby se vypořádal s nekvalitním povrchem. Občas tedy přenáší do interiéru citelné rázy. A to zejména ve sportovním režimu.

Hlavním lákadlem avizovaného paketu je ale ovladatelnost, jejíž směr udává právě sofistikovaný systém natáčecí zadní nápravy 4Control. Díky němu totiž automobil částečně boří fyzikální zákony a chová se výrazně jinak než vůz s konvenčním systémem. Zadní náprava se do rychlosti 60 km/h natáčí v opačném směru než přední kola a po překročení hranice 60 km/h ve směru stejném. Díky tomuto řešení je testované kombi velice obratné, a to zejména v nižších rychlostech. Prudké zatáčky tak lze projíždět opravdu rychlým tempem. 

Řízení je poměrně strmé, zaslouží si ale výtku za příliš účinný posilovač. Režim Sport sice účinnost posilovače sníží, výraznější zpětnou vazbu od předních kol však nečekejte. Brzdy fungují na jedničku a nevadnou ani při opakovaném razantním brzdění. Navíc se skvěle dávkují.

Resumé

Renault Talisman Grandtour Blue dCi 200 EDC je moderním rodinným vozem s relativně výkonným motorem a úsporným provozem. Auto má bohatou výbavu, atraktivní exteriér a nabízí sofistikovanou zadní nápravu. Skvělá ovladatelnost a agilní jízdní vlastnosti jsou tedy příjemným atributem jízdního charakteru. V segmentu běžných vozů je navíc tento prvek stále poměrně ojedinělý.

Tým AUTOiNDEX.cz

Základní parametry
Výrobce:Renault
Model:Talisman
Karosérie:Kombi
Motor:Blue dCi 200 EDC
Palivo:nafta
Rok výroby:2019
Technické parametry
Válce:4
Objem motoru:1997 ccm
Nejvyšší výkon:147/3500 [kW, ot/min]
Největší toč. Moment:400/1750 [Nm, ot/min]
Maximální rychlost:224 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h:9,1 s
Spotřeba – město / mimo město / kombinace:5,1 / 6,0 / 4,7 l
Velikost zav. prostoru:572 l
Objem nádrže:51/47 (se systémem 4Control) l
Pohotovostní hmotnost:1689 Kg
Nosnost:552 Kg
Základní cena:729 900 Kč (ZEN TCe 160 EDC GPF)
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou:913 900 Kč (INTENS Blue dCi 200 EDC)

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -