Honda HR-V nedávno dostala přeplňovaný čtyřválec známý z modelu Civic nebo CR-V. Atmosférickou patnáctistovku tedy nově doplňuje turbomotor s označením 1.5 VTEC Turbo. Ten pořídíte výhradně ve verzi Sport a to buď ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatem CVT.
Kompaktní crossover Honda HR-V už na první pohled láká na nepřehlédnutelné tvary. Nedávný facelift však přinesl nejen urozenější vzhled, ale také moderní techniku. Auto dostalo novou masku chladiče s mohutnou přední chromovanou lištou. Úpravou prošel také přepracovaný přední nárazník. Ten má výraznější průřezy, ve kterých jsou umístěna kulatá mlhová světla. Hlavní světlomety mají nové LED denní svícení a poskytují efektivnější světelný kužel díky projekčním čočkám.
Model HR-V si i přes tyto změny zachoval své tradiční prvky. Za zmínku stojí například výrazný střešní spoiler nebo kliky zadních dveří umístěné za zadními okny. Jen na kontroverzní tvar sdružených svítilen vzadu si je třeba chvíli zvykat. Námi testovaný vůz ve výbavě Sport se navíc chlubí sportovními nárazníky nebo dvojitou koncovkou výfuku. Samozřejmostí jsou také velmi účinné LED světlomety nebo atraktivní osmnáctipalcová kola v tmavém provedení. Černá barva se k výbavě Sport zkrátka hodí, a tak ji najdeme i na krytech vnějších zpětných zrcátek nebo lištách v předním nárazníku. Ztmavené jsou i zadní svítilny.
Interiér potěší ergonomicky skvěle zpracovanou přístrojovou deskou s kvalitními materiály. Pochvalu si zaslouží dostatečný prostor a to v podstatě ve všech směrech. To je skvělá zpráva u kompaktního crossoveru. Sedadla dostala kvalitnější materiály a pochvalu si také zaslouží dostatečné boční vedení. Varianta Sport navíc dostala černé čalounění stropu a dvoubarevné polokožené čalounění sedadel. Také na zadních sedadlech je hodně místa a pohodlně se na ně posadí i osoba nadměrného vzrůstu.
Multimediální systém občas potrápí řidiče zhoršenou reakcí na dotyk, takže je někdy nutné konkrétní volbu opakovat. Teplota se ovládá na samostatném panelu, který je ovšem také dotykový. Díky tomu, že jsou jednotlivé volby relativně blízko u sebe, není nastavování teploty za jízdy příliš intuitivní. Dobrou konektivitu s přenosným zařízením zajišťují jednotlivé sloty, které se nacházejí pod středovým tunelem.
Zavazadlový prostor má velmi slušný objem 470 litrů a sklopením zadních opěradel lze vytvořit absolutně rovnou plochu. Díky tomu lze objem zavazadlového prostoru zvětšit až na 1533 litrů. Dobře známý systém nese název Magic seats a umožňuje zvednutí a fixaci sedáků pro převoz rozměrného nákladu uvnitř kabiny.
Ještě nedávno se Honda HR-V spoléhala pouze na jeden atmosférický čtyřválec 1.5 i-VTEC (96 kW). S ohledem na individuální požadavky zákazníků však tento motor nemusel vyhovovat každému. Nově tedy atmosférický čtyřválec doplnila přeplňovaná patnáctistovka 1.5 VTEC Turbo se zdvihovým objemem 1498 cm3. Pohonná jednotka poskytuje vozu nejvyšší výkon 134 kW při 5500 ot/min. Největší točivý moment 240 N.m pak vrcholí v rozmezí 1900 – 5500 ot/min.
Tento motor lze pořídit výhradně ve verzi Sport a kombinovat lze buď s manuální převodovkou nebo automatem CVT se sedmi virtuálními stupni. My jsme zkoušeli šestistupňový manuál, který ještě více zdůrazňuje sportovní charakter této pohonné jednotky. Velmi přesné řazení má krátké dráhy a vyvýšená poloha řadicí páky zlepšuje její ovládání.
Pohonná jednotka má kultivovaný chod a chlubí se perfektním odhlučněním. Motor velmi slušně zatahuje od 3000 ot/min a nechá se ochotně vytáčet až k omezovači. Jeho „atmosférický“ charakter je nám velice sympatický. Dostatečný výkon a agilita činí jakékoliv předjíždění bezpečnou záležitostí a to i s plně naloženým vozem. Rychlé dálniční tempo je mu vlastní a to při zachování perfektního akustického komfortu.
Spotřeba pohonných hmot se v kombinovaném režimu pohybuje na hranici 7,5 l/100 km. Ve městě a na dálnici počítejte s osmilitrovým průměrem, při defenzivní jízdě ukazoval palubní počítač hodnoty začínající šestkou. K dispozici je také režim Econ, který šetří desetinky benzinu prostřednictvím omezení výkonu klimatizace a efektivnějšího využití tempomatu.
Obecně je naladění tlumičů Hondy HR-V o trochu tužší, než bychom čekali. Zatímco podvozek na dobrých silnicích funguje bez problémů, na některých rozbitých okreskách je komfort o něco horší. Rázy od větších výmolů se totiž přenášejí do interiéru o něco více. Dobrou zprávou ale je, že se karosérie v zatáčkách prakticky vůbec nenaklání, což posádce dodává příjemný pocit jistoty. Auto navíc dobře drží směr a rychle reaguje na pokyny řidiče.
Součástí standardní výbavy Sport je navíc sportovní podvozek, který dobře koresponduje s nejvýkonnějším motorem. Tlumiče Performance Damper navíc vyrovnávají nežádoucí pohyby podvozku pro optimální vedení vozu. Řízení je přesné a poskytuje solidní zpětnou vazbu od předních kol. Brzdy jsou účinné a nevadnou ani při opakovaném brzdění. Navíc se velmi dobře dávkují.
Honda HR-V Sport s nejvýkonnější pohonnou jednotkou 1.5 VTEC Turbo představuje dynamicky pojaté SUV, které jezdí prakticky stejně dobře, jako výkonnější hatchback. Originální vzhled a relativně prostorná karosérie mu navíc dodává určitou přidanou hodnotu. Přeplňovaný motor má příjemný charakter a dostatečný výkon. Za skvělou stabilitu, přesné řazení a stylový interiér si však Honda nechá slušně zaplatit.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Honda |
Model: | HR-V |
Karosérie: | SUV |
Motor: | 1.5 VTEC Turbo |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2019 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný zážehový čtyřválec |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1498 ccm |
Nejvyšší výkon: | 134/5500 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 240/1900-5500 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 215 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 7,8 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 7,3 / 5,1 / 5,9 l |
Velikost zav. prostoru: | 448 l |
Objem nádrže: | 50 l |
Pohotovostní hmotnost: | 1412 Kg |
Nosnost: | 418 Kg |
Základní cena: | 499 900 Kč (1.5 i-VTEC MT, Comfort) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 698 900 Kč (1.5 VTEC Turbo MT, Sport) |