Mazda 3 byla na jaře vybavena úsporným turbodieslem o objemu 1560 cm3, který disponuje solidním výkonovým potencionálem 81 kW při 4000 ot./min. Hnací jednotka vychází ze spolupráce renomovaných konstruktérů výrobců Peugeot a Ford.
Hnací jednotka vychází ze spolupráce renomovaných konstruktérů výrobců Peugeot a Ford. Dodejme, že avizovaná výkonová hodnota 81 kilowatů byla donedávna výsadou pouze naftových motorů dvoulitrové kubatury, což jen dokládá zdařilou práci firemních inženýrů. Po prvním spuštění překvapuje krátké žhavení agregátu a relativně tichý chod. Při samotné jízdě je k dispozici už při 1900 ot./min. solidní síla, motor při těchto otáčkách výrazně oživuje a směle žene automobil vpřed. |
Za pozornost rovněž stojí i největší točivý moment 240 N.m při 1750 ot./min., který je v právě v této objemové kategorii bezesporu nadprůměrný. |
Při jízdě jsme ocenili dobře odstupňovanou převodovku s hladkým řazením, jejíž delší převody pomáhají k dosažení nízké spotřeby pohonných hmot. Běžný průměr se pohybuje kolem 5,7 – 6 litrů na 100 km a při opravdu citlivém zacházení lze dosáhnout hodnoty kolem 5 l. Uvedená spotřeba je na dobré úrovni zejména pokud vezmeme v úvahu relativně vysokou provozní hmotnost vozu téměř 1275 kg. |
Jízdní vlastnosti Mazdy 3 jsme popisovali v letním testu, můžeme pouze konstatovat jisté chování vozu nejen při rychlém průjezdu zatáčkami, ale rovněž i při hbité dálniční jízdě. Přehledná přístrojová deska byla u testovaného provedení nadstandardně doplněna červeným koženým čalouněným volantu a řadící páky, které bezpochyby přispívá ke sportovní atmosféře uvnitř vozu |
Pohodlná sedadla nabízí dobré boční vedení a jsou spíše tvrdšího charakteru stejně jako nastavení podvozku. Právě tuto vlastnost však ocení posádka při delším cestování, které je v kombinaci s úspornou motorizací nejen pohodlné, ale také ekonomické. Základní cena vozu 569 900 Kč je o něco vyšší, odpovídá však dobře vybavenému a úspornému automobilu, jehož využití umocňuje prostorný interiér. |
ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Mazda 3 1.6 MCD |
Motor |
Vznětový přeplňovaný čtyřválec o zdvihovém objemu 1560 ccm. Nejvyšší výkon 81 kW při 4000/min. Největší točivý moment 240 N.m při 1750/min. |
Převodné ústrojí |
Přední poháněná náprava. Pětistupňová přímo řazená převodovka. |
Podvozek |
Vpředu systém McPherson. Víceprvkové zavěšení vzadu. Pneumatiky o rozměru 195/65 R 15. |
Karoserie |
Samonosná, pětidveřová. |
Provozní vlastnosti |
Největší rychlost 185 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,3 s. Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná) 6,2/4,3/5,0 l/100 km. |
Rozměry a hmotnosti |
Rozvor náprav 264 cm. Celkové vnější rozměry 442/175,5/146,5 cm. Palivová nádrž 55 l. |
Základní cena (Cena testovaného vozu) |
569 900 Kč (625 026 Kč) |
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | Mazda |
Model: | 3 |
Karosérie: | Hatchback |
Motor: | 1.6 |
Palivo: | nafta |
Rok výroby: | 2004 |
Technické parametry |