V autobazarech je překvapivým hitem léta Škoda Rapid

Články
26.08.2019

F T G

V autobazarech je překvapivým hitem léta Škoda Rapid

Domácí Rapid se těší zvýšenému zájmu na trhu ojetin. Velká poptávka je ale i po nástupci Škody Rapid, modelu Scala, kterých zatím najdete v bazarech po málu. Tyto zánovní ojetiny mají málo najeto a vyjdou v průměru na 457 000 Kč.

Léto je tradičně pro mnoho zákazníků ten správný čas pro nákup automobilu, což potvrzuje i největší prodejce ojetých automobilů u nás. V žebříčku popularity výrazně poskočil model Škoda Rapid, který už v nabídce mladoboleslavské automobilky dostal nástupce v podobě modelu Scala. Lidé za Rapid na trhu ojetých vozů v průměru utrácí 272 000 korun. V popularitě tak Rapid překonal Škodu Superb. Nástupce Škoda Scala se zatím v bazarech vyskytuje minimálně, a když tak jen zánovní s nájezdem okolo 6000 km a cenou 457 000 korun. Vyplynulo to z analýzy trhu sítě autocenter AAA AUTO.

 

Obecně v popularitě ojetých automobilů dlouhodobě nedochází k výrazným výkyvům. Nejžádanějšími ojetinami jsou tradiční modely Škoda Octavia, Fabia a Superb, Volkswagen Passat a Golf či Ford Focus. Větší zájem o Škodu Rapid nešlo nijak předvídat a i zkušené prodejce ojetin překvapil.

 

„Letos v létě nás lehce zaskočil zvýšený zájem o modely Škoda Rapid. Často se stává, že s příchodem nového modelu naopak zájem o ten původní mírně klesne. V případě Rapidu se zájem naopak výrazně zvednul a tento model přeskočil i jinak velké suverény Škoda Superb nebo Ford Focus a je čtvrtým nejprodávanějším vozem v našich autocentrech,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

 

Aktuálně se prodejní cena ojeté Škody Rapid pohybuje v průměru na 271 650 korunách, nástupce Rapidu, model Scala je na 456 990 korunách. „Rapid byl od prvopočátku velmi vydařený po designové stránce a zákazníky pozitivně vnímaný. Scala je oproti tomu cenově již méně dostupná, rozdíl je momentálně v průměru 185 000 korun. Přesto i Scala má již nyní spoustu obdivovatelů a v našich autocentrech se tento model často neohřeje ani pár dní,“ doplnila Topolová.

 

Vzestup oblíbenosti modelu Rapid zvýšil zájem o vozy Škoda nad dlouhodobý průměr. Během léta jich jen autocentra AAA AUTO v České republice prodala téměř trojnásobek oproti automobilům druhé nejoblíbenější značky Volkswagen. Vzrostl lehce i zájem o benzínové vozy, a to na 52%. V případě karoserií tradičně vedou hatchbacky (31%), kombíky (28%), SUV (18%) a MPV (11%), a to i přes vyšší zájem o kabriolety a coupé, kterých se za poslední dva měsíce prodalo dva a půl krát více než v průměru od ledna do května. Nejoblíbenějšími barvami u aut v létě jsou ty světlé, nejčastěji stříbrošedivá (23%) a bílá (16%).

Fotogalerie

Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -