Nová Škoda Superb – další krok ke zlaté

Novinky
10.07.2019

F T G

Nová Škoda Superb – další krok ke zlaté

Modernizovaný Superb se poprvé představil na letošním Mistrovství světa v ledním hokeji na Slovensku, kde vzbudil zaslouženou pozornost. Tato vlajková loď značky Škoda nyní dostala  řadu nových designových prvků, které jí rozhodně sluší. Další proměny také najdeme v motorizacích a technologiích s důrazem na rozšíření nabídky asistenčních systémů. 

Nadčasový vzhled

Již při prvním pohledu na vůz vynikne především typická maska, která byla zvětšena a sestupuje do přepracovaného nárazníku. Tou hlavní proměnou jsou zejména snížené přední světlomety, které nyní zasahují až k masce chladiče. Již v základní verzi využívají LED technologii jak pro potkávací, dálková a obrysová světla, tak i pro světla denního svícení. Zcela nový je i tvar LED světlometů do mlhy.  Full LED světla, na zadní části, jsou propojena výraznou chromovou lištou, nad kterou nahrazuje standardně používané firemní logo výrazný nápis Škoda. Na přání je také nabízeno ambientní osvětlení a jeho součástí je mimo jiné promítnutí nápisu Škoda na vozovku po otevření dveří.

Tvarové úpravy předního a zadního nárazníku mírně změnily rozměry vozu po modernizaci. Délka  liftbacku konkrétně narostla o 8 mm na 4869 mm a kombi je nyní delší o 6 mm (4862 mm). Rozvor 2841 mm, šířka 1864 mm a ani výška 1469 mm (1477 mm u kombi) se nemění. Zachován zůstal i objem zavazadlového prostoru 625 litrů u liftbacku (maximálně 1760 litrů) a 660 litrů u kombi (maximálně 1950 litrů). Vůz aktuálně doplňují nová 18" a 19" kola z lehké slitiny a také nové barvy černá Crystal a modrá Race. V nabídce jsou kromě nového základního modelu Superb také verze Superb Sportline a provedení Scout dodávaném výhradně s karosérií kombi. Toto provedení s výraznými ochrannými prvky je zajímavé zejména v příplatkovém oranžovém laku Tangerine určeném výhradně pro tento model. Vrcholnou verzí je Superb ve výbavovém stupni L&K, který již tradičně nabízí elegantní a špičkově zpracovaný interiér.

Změny v kabině se zaměřily především na vzhled a účelnost. Nové jsou chromové aplikace, osvětlené odkládací schránky ve dveřích nebo čalounění s barevným kontrastním prošíváním sedadel v kombinaci materiálu Alcantara akůže s hnědým kontrastním prošitím. Uživatelé jistě ocení bezklíčový systém otvírání Kessy včetně startovacího tlačítka nebo příplatkové nastavení délky sedáku. Za pozornost také stojí virtuální kokpit nebo tři infotainment systémy s displejem o úhlopříčce 8" nebo 9,2". Novinky také najdeme v zavazadelníku. Například pod dvojitou podlahou je nyní nový organizér skládající se z dělené nízké přihrádky zabezpečující bezpečný převoz různých věcí. Nechybí ani flexibilní systém s posuvnou zajišťovací tyčí.

Pestrá motorizace a technologie

V modernizovaném voze Superb má premiéru nová generace motoru značky Škoda 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 k). Jedná se o první naftový motor nové, velmi dynamické, úsporné a ekologické generace Evo. Oproti předchozímu hnacímu agregátu byl optimalizován především klikový mechanismus, vedení výfukových plynů, turbodmychadlo, vstřikovací soustava a systém řízení provozní teploty motoru. Výsledkem je menší hmotnost, nižší spotřeba a nižší hodnoty emisí. V modernizovaném voze Superb je motor 2,0 TDI o výkonu 110 kW nabízen s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tato nová hnací jednotka plně vyhovuje emisní normě Euro 6d-TEMP.

V aktuální nabídce je pro celou řadu nového Superbu určeno celkem šest motorů, devět variant pohonného ústrojí a tři verze podvozku. Nejvýkonnější naftový motor je na přání dodáván s pohonem všech kol. U nejvýkonnějšího benzinového motoru je pohon všech kol dodáván standardně. V závislosti na daném motoru a výbavě je sedmistupňová automatická převodovka DSG nabízena standardně neboza příplatek. Nový vůz Škoda Superb Scout je vybaven výhradně nejvýkonnějším vznětovým nebo zážehovým motorem a vždy s pohonem všech kol a sedmistupňovou převodovkou DSG.

Nový Superb nyní nabízí vedle standardního podvozku i další varianty. Například adaptivní podvozek (DCC) je u vozů Superb Scout a Superb Sportline dodáván na přání. Součástí standardní výbavy vozu Sportlilne je sportovní podvozek snížený o 15 mm. U vrcholného výbavového stupně L&K je součástí běžného provedení adaptivní podvozek (DCC) snížený o 10 mm. Model Scout má paket pro špatné cesty. Ten zahrnuje kryt pohonného ústrojí, kryty prahů nebo zvětšení světlé výšky o 15 mm. Díky pohonu všech kol a dodatečnému režimu Off-road ve volbě jízdního režimu Driving Mode Select podává tento automobil dobré výkony i mimo asfaltové cesty. Novinka již také používá nový elektromechanický posilovač brzd a zavěšení zadní nápravy má aerodynamický kryt, který příznivě ovlivňuje jízdní stabilitu.

Zmodernizovaný Superb je standardně vybaven systémem systémem Front Assist pro ochranu chodců. V první fázi upozorní na možnou srážku opticky i akusticky, posléze krátkým přibrzděním. Pokud řidič nereaguje, vůz dokáže zcela zastavit. Další Travel Assist rozpoznává dopravní značky a rychlostní omezení nyní s větší přesností.V případě nouze dokáže tento systém bezpečně navést vůz s ohledem na ostatní účastníky provozu přes více pruhů a zastavit u krajnice. Systém využívá funkci asistenta hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a parkovacího asistenta (Park Assist) stejně jako dva radarové senzory pro asistenta změny jízdního pruhu (Side Assist).  Brzy bude tato nabídka rozšířena o Emergency Assist pro víceproudé silnice a asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) s dosahem 70 metrů.

První dojmy z jízdy

Již po prvních kilometrech jízdy je velmi dobře znát, že nový hnací agregát se chová klidně kultivovaně a především oceňujeme jeho odhlučnění ve spojení s vlastním výkonem. Ten začíná již od zhruba 1500 otáček dobře zabírat a plynule zvyšuje svůj záběr.  Pochopitelně, že velký podíl na chování vozu má spojení s vyspělým převodovým ústrojím a vypracovaným podvozkem včetně jeho nastavení. Již od 2000 otáček motorová jednotka zdařile akceleruje a až překvapivě dobře plní pokyny od řidiče. Předjížděcí manévry jsou tedy jenom otázkou okamžiku a to výrazně posiluje jízdní spolehlivost a bezpečnost.Pochvala patří i  brzdám, které dobře dávkují a při ostřejším sešlápnutí brzdového pedálu nevadnou. Po přesednutí do provedení Scout nebyl jízdní projev nijak odlišný, tento model snad jede plavněji díky nejen vyššímu podvozku, ale také adaptivním tlumičům a dalším specifickým úpravám.

Vyzkoušeli jsme také nový prediktivní adaptivní tempomat dále rozšiřující funkce běžného adaptivního tempomatu. Ten je aktivní do rychlosti 210 km/h a automaticky upravuje rychlost jízdy podle vozidla jedoucího vpředu. Pokud má vůz automatickou převodovkou DSG, tak vůz dokonce samočinně zastaví. Jestliže stání nepřekročí dobu tří sekund, zajistí systém také automatický rozjezd vozidla. Tento prediktivní adaptivní tempomat nově zpracovává kromě údajů kamery v čelním skle i data z navigačního systému a automaticky s předstihem upravuje rychlost např. před zatáčkami nebo dle rychlostních limitů. Jeho funkce a spolehlivost se přímo v provozu projevila úspěšně a prakticky bez chyb.

Resumé

Škoda Superb dnes jednoznačně patří v Evropě mezi nejoblíbenější vozy ve své třídě a je o ně trvalý zájem.  V rámci další modernizace se výrobci povedlo nejen zachovat vše, co uživatelé na voze kladně hodnotí, ale opět nabídnout i něco navíc. V první řadě je to zcela nový motor ekologické generace EVO, který je navíc dobře sladěný s převodovým ústrojím. Výrazné je i další vylepšení podvozku s cílem zlepšení jízdních vlastností a celkového chování vozu. Nové bezpečnostní technologie jsou dnes již nezbytnou nutností, pokud má právě tento model v příštím období dobře obstát ve srovnání s konkurencí.  Další informace o této novince brzy přineseme v našem redakčním testu.

Tým AUTOiNDEX.cz

Fotogalerie

Autoinzerce:
Reklama:
  • Citroen - 100 let -
  • Kvalitní díly.cz -
  • Citroen -
  • Janovapec -
  • Povinné ručení
    Využijte také možnosti sjednat si výrazně levnější povinné ručení přes internet.
  • Racinglife -
  • Awis -