S modelovým označením DS jsme se ještě nedávno setkávali u sportovně prémiových Citroenů řady DS. V roce 2014 se tato modelová značka zcela osamostatnila a nyní přichází se svojí další novinkou, která na konci minulého roku vstoupila také na český trh. Testovaná DS 7 Crossback potěší především příznivce luxusních SUV. Plány společnosti na příští roky jsou skutečně grandiózní a tak zájemce o prestižní vozy jistě čeká i v tomto směru řada příjemných překvapení.
Již po krátké jízdě s novou DS7 ve výbavě Performance Line je jasné, že se nejedná jenom tak o nějaké standardní auto. Zvídavé pohledy kolemjdoucích nepřekvapí a navíc se v interiéru cítíte až nezvykle příjemně. Velmi pohodlný podvozek opět vrací vzpomínky na starší prémiové Citroeny s téměř dokonalým tlumením, na které jejich majitelé často nostalgicky vzpomínají. Pokud se soustředíme na detaily exteriéru, tak nejvíce asi upoutá přední vertikální maska s propracovaným šestiúhelníkovým tvarem krytu chladiče. Za pozornost také stojí zajímavé zpracování mřížky s uprostřed umístěným logem značky, vystupující hrany předního a zadního blatníku nebo originální řešení víka zavazadlového prostoru.
Testovaná novinka měří na délku 4573 mm, je vysoká 1625 mm, její šířka činí 1906 mm a rozvor 2738 mm. Z hlediska praktičnosti rozhodně stojí za pozornost zavazadlový prostor se zajímavým objemem až 555 litrů a po sklopení zadních sedadel až 1752 litrů. Vlastní kabina poskytuje dostatek místa prakticky ve všech směrech. Nová DS7 Crossback je vyváženě luxusní, což koresponduje s její pořizovací cenou. V námi testované výbavě DS Performance jsou všechna sedadla elektricky ovládaná a na jejich čalounění byla použita velmi příjemná Alcantra, kterou najdeme i na povrchu přístrojové desky nebo středovém panelu či ve výplních dveří.
Prostor pro zavazadla je velmi dobře přístupný a po sklopení opěradel zadních sedadel vzniká rovná plocha. Zavazadelník se rovněž chlubí i zdvojeným dnem. Tvar trojrozměrného diamantu se v celém interiéru promítá do prošití sedadel, výplní dveří nebo do tvaru jednotlivých ovladačů. Dominantní jsou dva dvanáctipalcové displeje a především luxusní hodinky B.R.M. R 180, které jsou až na vrcholu přístrojové desky a po nastartování se vyklopí podobně jako světelná technika. Propracovanost a špičkové dílenské zpracování tohoto SUV je vidět na každém detailu.
Výrazným prvkem tohoto crossbacku je světelný podpis. Moduly LED předních se po otevření vozu purpurově rozsvítí a jeden po druhém se otočí o 180 stupňů. Světla perfektně fungují za každého počasí a světelný tok se přizpůsobuje aktuální situaci. Automatické přepínání mezi dálkovými a tlumenými světly funguje bezchybně. Ve dne jsou vertikální denní světla spojená s dynamickými směrovkami s posuvem světla. Zadní svítilny využívají technologii 3D Full LEDa opět vytvářejí trojrozměrný motiv podobný krystalu. Nové DS7 rozhodně sluší velká kola. V našem případě se jedná o devatenáctky na originálních a tvarově zdařilých litých discích. To se konstruktérům skutečně povedlo!
Hned po prvních kilometrech jízdy řidiče překvapí plynulost a perfektní odhlučnění kabiny. Svůj podíl na tom samozřejmě má použitá kultivovaný motor. Tím byl v případě námi testovaného vozu přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 PureTech 225 ve spojení s automatickou osmistupňovou převodovkou japonského Aisinu s hydrodynamickým měničem. Čtyřválcový agregát má i přes poměrně menší zdvihový objem dostatečnou pružnost a díky špičkové převodovce naprosto plynule řadí i v často komplikovaném městském provozu nebo při hbité akceleraci. Menší objem motorové jednotky rozhodně není žádným negativem, vždy maximální točivý moment lze využít už od 1900 ot/min. Při klidné jízdě se nám dařilo jezdit kolem hranice 8 l/100 km, při častém využívání maximálního potenciálu spotřeba hravě atakuje desetilitrovou hranici.
Za svůj skvělý jízdní komfort vděčí testovaná DS7 především řešení podvozku. Zadní náprava má nezávislé zavěšení a adaptivní tlumiče. Elektronicky řízené odpružení má tři módy Sport, Normal a Comfort Camera. V módu Comfort snímá a analyzuje kamera umístěná pod čelním sklem silnici před vozem v rozsahu 5 až 20 metrů. Další senzory monitorují pohyby a parametry vozu. Na základě takto získaných údajů elektronika s předstihem upravuje průtok oleje v tlumičích a tak zajišťuje co možná nejhladší průjezd přes nerovnosti. Mód Comfort Camera je funkční v rychlostech cca 15 až 130 km/h, nefunguje ve tmě nebo při snížené viditelnosti. Při nastartování je odpružení vždy automaticky v pozici Normal.
Novinka je doslova nabita nejmodernějšími systémy a technickými novinkami. Vyzkoušeli jsme systém DS Connected Pilot, který nejen pomáhá řidiči, ale může kdykoliv plně převzít řízení vozu. Je to další krok směrem k plně autonomnímu řízení. Tato inovace představuje komplex funkcí, které mají vliv na řízení, upravují rychlost podle vpředu jedoucího vozidla, drží vůz bezpečně v jízdním pruhu, který si řidič zvolí, a také se přizpůsobí jeho návykům. Kamera systému DS Connected Pilot rozpoznává plnou i přerušovanou čáru. Při jízdě neustále analyzuje obraz a zcela zvládá různé dopravní situace. Pokud chce řidič převzít řízení, stačí pevně uchopit volant. Deaktivace proběhne také při zapnutí směrových světel. Tento systém může řidič aktivovat podle svého uvážení, funguje při rychlostech nad 30 km/hod a zůstává funkční až do rychlosti 180 km/hod.
Další zajímavostí je DS Park Pilot, který dokáže automobil sám zaparkovat, ať už podélně, či kolmo k chodníku. Řidič zde nemusí ovládat volant ani pedály. Systém sám najde vhodné místo k zaparkování, protože dokáže zohlednit vnější rozměry vozu. Stačí jen volné místo minout rychlostí do 30 km/hod a následně na dotykovém displeji označit záměr zaparkovat a vybrat zda podélně či kolmo. Pak už stačí jenom držet tlačítko Park. Za pozornost také stojí zajímavý systém DS Safety integrující šest hlavních funkcí pro výrazné zvýšení bezpečnosti. Prakticky se jedná o spojení asistentů DS Night Vision, DS Driver Attention Monitoring, DS Active LED Vision, dále aktivní sledování mrtvých úhlů, automatické nouzové brzdění a systém čtení dopravních značek s uvedením rychlosti.
Pokud se rozhodnete pro novou DS7 Crossback, získáte nejen zajímavé a atraktivní SUV, ale ještě hodně navíc. V této cenové kategorii není totiž mnoho modelů s tak líbivým exteriérem a především tak propracovaným interiérem do každého detailu. Navíc se často právě kvalita použitého materiálu a úroveň celkového zpracování projeví svojí trvanlivostí až po několika letech užívání. Za zmínku stojí vedle asistenčních služeb také plná bezplatná záruka na 5 let nebo do ujetí 100 000 kilometrů. Tato kompletní péče o vůz obsahuje asistenční služby a veškerý povinný servis včetně práce a výměny opotřebených dílů.
Tým AUTOiNDEX.cz
Základní parametry | |
---|---|
Výrobce: | DS |
Model: | 7 Crossback |
Karosérie: | Crossover |
Motor: | 1.6 PureTech |
Palivo: | benzín |
Rok výroby: | 2019 |
Technické parametry | |
Typ motoru: | Přeplňovaný zážehový čtyřválec |
Válce: | 4 |
Objem motoru: | 1598 ccm |
Nejvyšší výkon: | 165/5500 [kW, ot/min] |
Největší toč. Moment: | 300/1900 [Nm, ot/min] |
Maximální rychlost: | 236 km/h |
Zrychlení 0 - 100 km/h: | 8,3 s |
Spotřeba – město / mimo město / kombinace: | 7,5/5,0/5,9 l |
Velikost zav. prostoru: | 555 l |
Objem nádrže: | 62 l |
Pohotovostní hmotnost: | 1500 Kg |
Nosnost: | 550 Kg |
Základní cena: | 895 000 Kč (Performance Line, 1.5 BlueHDI 130 MAN6) |
Základní cena s testovaným motorem a převodovkou: | 1 015 000 Kč (Performance Line1.6 Pure Tech 225 EAT8 ) |